Nieuws

Papier en digitaal gaan goed samen

Bron: CB News

Frankrijk. 83 % van de Fransen zijn van oordeel dat het gezamelijk gebruik van papier en digital in de communicatie van merken en bedrijven ‘incontournable’ is, zo blijkt uit een studie die het Franse onderzoeksbureau IFOP (Institut français d’opinion publique) uitgevoerd heeft in opdracht van Electrogeloz.

65 % van de ondervraagden menen zelfs dat de combinatie van beide papier valoriseert. Digital mag dan “systematisch” boven papier verkozen worden als het erop aankomt schriftelijk te communiceren – of het nu om private, professionele, administratieve of commerciële uitwisselingen gaat –, toch blijft het een feit dat papier, volgens de studie, “nadrukkelijker de voorkeur krijgt” voor operationele uitwisselingen waarin “voorrang gegeven wordt aan efficiëntie”, zoals professionele (47 %) en commerciële (48 %) uitwisselingen.

Niettemin geeft slechts 9 % van de ondervraagden de voorkeur aan papier als exclusieve drager. Verder valt op dat 36 tot 38 % van de Fransen het gezamelijk gebruik van papier en digital verkiest voor meer rechtstreekse (professionele en commerciële) uitwisselingen.
Verrassend is dat slecht de helft van de respondenten (47 %) opteren voor digital om de informatie in real time te ontvangen.

Methodologie: studie uitgevoerd onder 1.000 personen, representatief voor de Franse bevolking (18 jaar en ouder). Zelf in te vullen vragenlijst online voorgelegd op 26 en 27 oktober 2016.