Headline

Vang de aandacht

Om te komen tot een efficiënte boodschapsoverdracht is het vangen van de aandacht van de consument een belangrijkee eerste stap. Een impactvol formaat, dat tegelijk niet ervaren wordt als storend, is daarbij een krachtig middel.

Het gevecht om de aandacht van de consument is heviger dan ooit, en “viewable” is maar een eerste stap in de richting van “viewed”. De consument swiped, scrollt, bladert en zapt, en heeft meer dan ooit controle over zijn mediagebruik. In die “communication overload” is het lang niet evident om merken te bouwen of informatie over te brengen. De eerste stap is om de aandacht te vangen.

Door te kiezen voor een impactvol formaat kan de adverteerder maximaal in het blikveld van de lezer geraken. Het is de inhoud van de advertentie die vervolgens zijn werk zal doen. Tegelijk zal zelfs een grote uiting de “flow” van de lezer niet in de weg staan. Verschillende studies wijzen erop dat printadvertenties als minder storend worden ervaren. Ook het vertrouwen van de consument in de context van newsbrands draagt daarin zijn steentje bij.

Er zijn reeds heel wat merken die dit begrepen hebben. De IMPACT DAILY geeft een overzicht van volle pagina’s verschenen in 2017. Zo kan u zelf een oordeel vellen over de kracht van de volle pagina.

 

impact daily3