Headline

Impact op grote schaal

Wat is hét kenmerk van een geslaagde communicatie?  Dat je boodschap doordringt tot de consument natuurlijk. Het blijft echter een uitdaging om dat te realiseren op grote schaal. De krant is het medium bij uitstek dat beide kan combineren.

Succesvolle communicatie moet doordringen tot de consument. Dat kan door boodschappen voldoende te herhalen, een beproefd concept dat zijn deugdelijkheid heeft bewezen. In de hedendaagse “information overload” is het echter belangrijk om opdringerigheid te vermijden.

Het alternatief van herhaling is opvallen, en de boodschap aanbieden op een impactvolle manier. Helaas blijkt die eigenschap vaak niet compatibel met een hoog bereik

Waar kunnen we het ‘powerduo’ impact en bereik dan wel vinden?

Het dagelijkse dagbladbereik van 4 799 600 lezers (CIM, Currency2) is alvast erg hoog. Maar wat is de ultieme kracht van print ? Een advertentie waar je niet naast kunt kijken, die zich in een informatieve context bevindt en die bovendien niet storend is: dat is de kracht van een volledige pagina in de krant.

Vooral het aspect ‘niet-storend’ is meer dan ooit belangrijk in advertising. Bij print is het niet het medium, maar de lezer zelf die bepaalt welke content hij leest. Daarom ervaart hij zelfs impactvolle uitingen niet als opdringerig of storend. De krant is ook een primair medium. Als je ze leest doe je maar één ding: lezen. In print krijg je de onverdeelde aandacht van de consument, een steeds zeldzamer wordend goed.

Als u denkt dat in deze dagen van hashtags, clickbaits en zombie cookies sommige merken de “good old fullpage” vergeten zijn, dan bewijzen we u met de Impact Daily het tegendeel. Vraag een exemplaar van deze unieke krant aan via wout.dockx@newsworks.be

The impact daily2