Market news

De Persgroep Advertising en Eni lanceren life hacks om energie te besparen

Er is geen ontkomen aan: onze energiefactuur gaat stevig omhoog dit jaar. De energieheffing die de Vlaamse Regering invoerde zal een gemiddeld gezin tot 100 euro per jaar extra kosten. Wie de schade enigszins wil beperken, houdt zijn energieverbruik voortaan best extra in de gaten. En dat heeft Eni goed begrepen. Na de succesvolle lanceringscampagne van Anna, de slimme thermostaat, kwam de Persgroep Advertising met een uitgebreide vervolgcampagne op de proppen.
BrandTales, de creatieve cel van de Persgroep Advertising, ontwikkelde 5 ludieke hacks om energie te besparen. De hacks kaderen in een grotere native campagne die BrandTales ontwikkelde voor Eni over de slimme thermostaat Anna. Op HLN.be krijg je te zien hoe je je kleren weer fris krijgt zonder een wasbeurt in de machine of hoe een wc-rolletje een gratis speaker wordt voor je smartphone.

Thijs Dely, BrandTales Manager:
Omdat Anna een product met veel facetten is, hebben we de campagne over verschillende media uitgerold en aangepast. Op HLN.be lag de focus op energiebesparing en gebruiksvriendelijkheid. In DM Magazine, NINA en op DeMorgen.be stonden mogelijkheden zoals de bediening via de app en het design centraal. Ook de vorm van de content pasten we aan in functie van de boodschap: longreads, online native artikels, native printpagina’s (DM Magazine en NINA), maar ook life hacks aan de hand van video’s.

Bekijk alle life hacks hier