Nieuws

Advertising in Print stoort het minste

In print is het niet het medium, maar de lezer die bepaalt welke content hij leest. Daarom ervaart hij zelfs impactvolle uitingen niet als storend. 3 verschillende studies leveren het bewijs.

In print worden advertenties op “parallelle manier” aangeboden : content en advertising naast elkaar.  De lezer bepaalt zelf de cadans en beslist zelf welke content hij verder wil uitdiepen. Door verschillende content tegelijk aan te bieden ontstaat bovendien de mogelijkheid van de “serendipiteit”, het ontdekken van zaken waar men niet naar op zoek was.

Daarin ligt nog steeds een enorme opportuniteit voor communicatie. Door bovendien te kiezen voor een impactvol formaat kan de adverteerder maximaal in het blikveld van de lezer geraken. Het is de inhoud van de advertentie die vervolgens zijn werk zal doen. Tegelijk zal zelfs een grote uiting de “flow” van de lezer niet in de weg staan.

3 verschillende studies komen allemaal tot dezelfde conclusie : dat printadvertenties als minder storend worden ervaren. Ook het vertrouwen van de consument in de context van newsbrands draagt daarin zijn steentje bij.

Recent panel onderzoek door Vostradamus in opdracht van frank.news bij 1050 personen geeft aan dat erg weinig mensen negatief staan tegenover advertenties in print. Maar ook het aantal mensen dat uitgesproken positief is ligt het hoogste van alle onderzochte kanalen.. Bron : Frank news

irritation 1

Vorig jaar publiceerde Hubspot een studie die peilde naar de advertentie formaten die het meest als storend werden ervaren. Hier was de vraag zeer direct “I dislike…”. Ook hier komt print er duidelijk uit als het minst storende platform.

irritation 2

 

Tot slot een studie van Dentsu Aegis Network die tot dezelfde conclusies komt. Hier is het OOH dat beste scoort, gevolgd door print.

irritation 3